ÕÝÍÇÊ Ç 

ÕÝÍÇÊ Ç 

هانا هامسه‌ران، هۆشم که‌م کـه‌رده‌ن ....... بێ خـۆف نه‌نــیشـین،جـه خــۆف مــه‌رده‌ن
عاقیبه‌ت مه‌رگه‌ن،هــه‌ر مه‌بۆ مه‌رده‌ن ....... مـه‌رده‌ن چــه‌ن مه‌ردان جـه مه‌یـدان بـه‌رده‌ن
جـه دمای مـه‌رده‌ن یاگــه‌مان قـه‌وره‌ن ....... تاریک و نووتـه‌ک پڕ جـــه‌فا و جــــه‌وره‌ن
سه‌رینمان سه‌نگه‌ن پاییـنمان سه‌نگه‌ن ....... نه ڕای گـــورێــزه‌ن نـه یـاگــه‌ی ده‌نـــگـه‌ن
ڕشـته‌ی ئیختـیار بـه‌ر مه‌شـۆ له ده‌س ....... خه‌ریـــکـه‌ن چــه‌نـی ژمــاره‌ی نـــه‌فـــه‌س
نه دۆس نه ئه‌قوام نه فامیل نه کـه‌س ....... که‌س وه ده‌رد ناخوا غه‌یر له فه‌ریـاد ڕه‌س
نه کوڕ نه که‌نیشک نه گه‌نج و نه ماڵ ....... وه حـه‌سـاب نایه‌ن به غــه‌یر لـه ئه‌عــمال
میرزا احمد داواشی

رزم آوران روانسر

اگر می خواهی کسی رابشناسی به او قدرت بده

بسم الله الرحمن الرحیم

 

 

سایز عکس ها کوچک شده است برای مشاهده عکس در اندازه واقعی و ذخیره ، روی عکس مورد نظر کلیک کنید

آقای مبین یوسفی (آبی)

آقای محمد کریمی (آبی)

 

 

بسم الله الرحمن الرحیم

حامیان طبیعت ، چرۆ

فعالیت 1392/12/16

کدام عامل یا محرک چنین نیرویی را به این بزرگ مردان  می دهد که اینگونه مهربانانه و دلسوزانه مشکلات و سختی ها و رنج و خستگی کار را به جان خریده و راهی کوهستان می شوند و چنین صادقانه وقت و عمر خود را جهت کمک به حفظ و احیای طبیعت صرف می کنند ، آیا این نیرو ،جز نیروی ایمان و لذت رضا و خشنودی الله نیست که چنین نیرومند و بی نظیر عمل می کند.

فعالیت 16 اسفند 1392حامیان طبیعت چرۆ  :  کاشت 4 اصله نهال ، آماده سازی 20 چاله و هرس درختان در مسیر کوهنوردی و ارتفاعات کوه یه‌ڵه‌وڕ و تعریض راه

 

 

سایز عکس ها کوچک شده است برای مشاهده عکس در اندازه واقعی و ذخیره ، روی عکس مورد نظر کلیک کنید

 

یه‌ک ڕۆ چون مه‌جنوون

خار خاتـــر کـــه‌یـــل ، خار خــــاتر که‌یل            یه‌ک ڕۆ چــــــون مه‌جنون ، خــــــار خاتر که‌یل

چون مه‌جنون  وه  یاد ، دین دیده‌‌ی له‌یل         وه مـــه‌یلــه‌وه ڕوو  نــیـــام وه دوجـــه‌یـــــــــل

مه‌ڕێزام ئه‌سرین ، حه‌سره‌تان چون سه‌یل           وه یـــاد مــماوه‌ردم ، چــون خـــاو خــاڵ له‌یل

په‌شــێــویا و په‌شـێـو ، په‌رێــشان خــه‌یلێ            ڕام کــــه‌فت وه ‌مــــه‌نزڵ ‌قـــه‌د‌یم‌گای لــه یــلێ‌‌‌‌‌

وه پــــــه‌ژاره‌وه ، بــــه‌رلـــوا هــــــۆشــــم             دیم ده‌نـــگــــێ بــــێ ده‌نگ ئامــــا وه گـــــۆشم

دیم  له‌یله‌ن وه مه‌یل ، ماجـنون مــــه‌لاوان         دڵ ئــــه‌ر جــه سه‌نگ بی ، چون مــۆم مه‌تاوان

واتش: ئه‌ی ماجنون ، سه‌رعی سه‌رگـه‌ردان          پـــۆســـت پــــاکـــه‌نــده ، وه بـــه‌رد هــــه‌ردان

یه کام ده‌ردێ‌وه‌ن ، لێت ئه‌سه‌ر کــه‌رده‌ن؟        گـــه‌رمی مـــه‌یــل لـه‌یل ، لـه دڵ به‌ر کـه‌رده‌ن؟

ڕاس واچه په‌ی چـێـش ، وا مه‌یلت سه‌رد‌ه‌ن        گه‌رمی مه‌یل له‌یل ، وێــــت لـــه یــاد به‌رده‌ن

که‌ڵپۆس دۆســــێ ، له‌یل لـــه دۆشت بی            حه‌ڵـــقه‌ی  غوڵامی ، لــه‌یـل له گــۆشــت بی

باده‌ی موحیببــه‌ت ، لـه‌یلێ مه‌نــــــۆشای             ڕدای ره‌هــبــانی ، لـــه‌یـــلــێ مــه‌پــۆشـــای

مه‌ی ،مه‌یل و وه‌فای ، له‌یلێ نــۆشـت بی            چ خـــه‌یــره‌ن وا لــه‌یــل ، فــه‌رامـــۆشت بی

بــێ غه‌م مــه‌ویــاری ، وه دوجــه‌یــلـــه‌وه            نـــمــه‌دیــه‌ی وه ڕووی ، مــاه لــه‌یـــلـــه‌وه

واتـــم:فــدات بــام ، لــه‌یــل خــاتـــــر خــــار          لــــه‌ی  بـــێ مـــه‌یــلـــی‌یـــه ، مــه‌به‌ر دڵ ئــازار

بــه‌ی ته‌وره‌ن گه‌ردش ، چــه‌رخ پــڕ ســــته‌م         نـــــمــــازۆ تا سه‌ر ، دو مــــه‌یل چــــه‌نـــی هـه‌م

له تــۆی بــۆته‌ی عــه‌شق ، وه ئـــامــــێــــته‌وه         وه ئـــــــــــــاواتــــــه‌وه ، بــــــــــتـــاوێـــتـــــه‌وه

ئــه‌و وه‌خـــتــــه وه‌خــتـــێ ، گــیـر داوت بــیم        ده‌ســت و پـــا بــه‌ســتـــه‌ی ، زوڵــف خـاوت بــیم

فریــفـــتــه‌ی فــریــب ، گــۆشـــه‌ی چــاوت بیم          وه هــــه‌رجـــا مـــه‌چــــیــای ، له ڕکــاوت بـــیــم

ئه‌رواحـــم چون هه‌نـــگ ، لــــه پــه‌ی ئـــاواره         که‌رده بـــیــــت وه گـــوڵ ، گــۆنـــات بــێــچــاره

وه تای تــوڕه‌ی زڵـف ، سیـای بــۆ عه‌بـیر              زه‌نــجـیـرش کــه‌ردی ،  به‌ردی وه ئــه‌ســیر

شه‌هید شه‌یدای ، شیفته‌ی شێــــــوه‌ت بـیم             وه خــه‌یـاڵ خــاڵ ، لێــوت لــیــو‌ه‌ت بــیــم

ده‌ردم ده‌ردێ‌وه‌ن ، خاڵ نوخته‌ی بـێ گـه‌رد        موبــر‌‌ه‌م‌تــه‌ر نیــه‌ن ، ده‌ردێ‌تــه‌ر لــه‌و ده‌رد

زمــســــان پیــــری مه‌یلم کــه‌رده‌ن سـمـه‌رد             ئه‌ر پێم بـێـژن گیان ، ته‌ڵخه لێم چون ده‌رد

وه ئــیــلا بمرم ، پــێــشــه‌م وه خـماک بــۆ              خاک وه زووخ زام ، حــه‌سره‌ت نـمناک بـــۆ

ڕیشه‌ی شادانه‌ی ، عه‌شقم له تۆی دڵ                   سه‌وز که‌رۆ جه‌ نۆ ، به‌ر به‌یۆ چون گوڵ

ئه‌ر چون گوڵ وه باد ، په‌ڕه په‌ڕه بۆ                     هه‌ر په‌ڕه وه چه‌ند هه‌زار زه‌ڕه بۆ

دووباره گه‌ردم ، وه هــــــــه‌رد بشانۆ                    ئه‌حمه‌د هه‌ر سه‌نای ، له‌یلی مه‌وانۆ

ئه‌حمه‌د تا مه‌حشه‌ر  له‌ غه‌م که‌یله‌نان                  لێویای لێوه‌ی لێوه‌ی له‌یله‌نان

 

ئازیزم شه وبۆ

ئازیـــزم   شــــــه وبــــــــۆ،  ئازیزم  شــه وبـــۆ         ئاره زووم   ئه‌کرد ، بوێنم  شه‌وبۆ

بگێرووم  وه  ده‌س ، بکه  رووم  وه بــــــــۆ          بزانم  چۆنه ن  ، چه نی  زوڵف  تۆ

زار  و   زویر و  زه‌ده‌و  زام  بـــــه   ســــــــۆ            غه‌مین  و  غه‌مبار ،خار غه‌م وه کۆ

په شێو  بیم  چون  زوڵف  پڕ  په‌شـــێو تـــــۆ           چون  مه‌جنوون  وه یاد  له‌یلا  دام وه کۆ

دیم نیشــته ن جه معێ، یاران خـــوش خــــۆ         جه م  که رده‌ن خه‌رمان ، گوڵاڵان  کۆکۆ

یـــه کـێ  وه  لێــــشان ، نه و  نــه‌مامه‌ی  نۆ           ده س به‌رد  یه‌ک  د‌ه‌سته‌ی شه‌و‌بۆی شاوه کۆ

به خشا پێمو و  وات : ئی ده سته ی شه وبۆ         باب تۆن  ئیمشه و  بۆش که ر   تا وه ڕۆ

زام  کۆنه  و  نۆم ، کوڵ  ئاوه‌رد وه   ســـــــۆ         که فتم  وه  خه یاڵ ، خاڵ  و  زوڵف  تۆ

ئهو که  ده‌س ئاوه‌رد ، من هـه‌م ده‌س به‌ردم        ئه و ده سه ی شه وبۆ،جه ده ستش گه رتم

هه تا  بۆش  که رده‌م ، تـه واسام   مــــه ردم         بۆی  زوڵفت  سه وزه م ، وه  یاد  ئاوه‌رده‌م

ئیستشمامم  که رد ، وه   ئــاره زووی  وێـــــم         مه زه و   فه زای   زوڵف ، تۆ  نه بخشا   پێم

وه   ته شخیس  وێم ، شه وبـــۆ و  زوڵــف  تۆ         فه رقش  زیاد  بی ، ئێد  کۆ   ،ئه و   جه کۆ

شه وبۆ  فه قه ت  هه ر، وه  شـه و  مه دۆ بۆ         چۆن  قیاس که روون  چه نی  زوڵف  تۆ

زوڵف  تۆ  شه وبۆن  وه   شه و  تا  سه حــه ر          سوب  مه بۆ وه  عوود ،نیمه ڕۆ  عه نبه ر

وه   عه سر  مه بۆ، وه  ده ستـه ی  عــه بــیر        گیان  بده ی  جه  ڕاش ،نمه یۆ  وه   گیر

مه غریب  عاده تش،ئێده ن  چوون  ئه ژده ر      مه پێچۆ  وه  تووڵ ،باڵات چوون عه رعه ر

یه کێ بۆ جـه ڕاش ،ســــــــه ر سپـــه رده بـــــۆ       چوون  من  نا غا فڵ ،ده س  په یش  به رده بۆ

دێوانه وه مه رگ ،وێـــــــــش نیـــــــــیه ن ڕازی         چوون(( ئه حمه د))وه مار ،بکه رۆ  بازی

 

موعه مما له میرزا ئه حمه د داواشی(ص552 کتاب)

مه زڵوومێ  له  به ین ، دوو  زاڵــم  گیره         بێچاره‌  مه زڵووم  ،مات و  زویره

زاڵمان  هه ر دوو  جه پێش  و  په سش          وه  تیغ  فولاد ، مه که ران  قه سش

ئه‌و  مه‌زڵووم  له  زهرب ، زاڵمان  ئاهێ           مه کێشۆ، له  دڵ  دوود    سیاهێ

هه تا  به ر  مه یۆ  ، ئاهش  نه قه فه س     ده ر لاد  مه سۆوچیۆ، مه بۆ  وه‌ قه قنه س

زاڵمان  هه ر دوو، وه  ده وان  ده و         دی کۆتا   ئه که ن  ، له   عه زاب   ئه و

 

 

ڕه‌فیقی ناکه‌س

کــه ردم هــه وه ســی،کـــه ردم هــه وه سی      هانا هام سه ران،که ردم هـــــــــه وه سی

وه ســواسـه ی خـه یــال،فـــه راوان به سـی       وه ستم وه توردام،عه جه و ناکـــــــــه سی

من کــه ناکــه س بیم،وا تــوم که رد وه کـه س       ناکه سی چون تو،به رنه دام لـــــــه ده س

ره فیقـــی ناکـه س، چـون تاشــای سه نگه ن       دوسی نه دارو،دایم هـــــه ر جه نــــــگه ن

ناکـه س وینـــه ی گول،ویــش مــه دو نـیشان      هه ر که س بوش که رو،مه بو په شــــــیمان

وه زاهـیر چون گول،ئـــه ر چه نـــیت یــاره ن          وه لی بزانــــــــــــــه وه بـــــاتن خـــــاره ن

هـــــیـــچ گولـــت نیـــه ن،مه بـــو به خــــارت        بارت مه که رو،ویشه ن سه ربــــــــــــارت

ساکه سـی چـــون من،ئــــه گه ر خــام نـه بو          نه فام و نادان ناته مام نــــــــــــــــــه بو

چه نی ناکـــه ســــان نـــــــه دارو به یــــنه ت         ویش وه ده ست ویش،نه مه دو مـه ینه ت

ره فـــیقی ناکـــه س مه کــــه ر،زیـــنهــاره ن         ره فیقی ناکه س، چون بازی مــــــــــــــارن

ســه د ســال ناکـــــــه ســی بگــیری وه دوش         هه ر ئان بنیه ری،که رده ن فه رامـــــوش

ره فیقی ناکـه س، مه کـــه ر بــــه تـــالــــه ن         وه زاهیر شــــیرین،وه باتــــــــــن تالــــه ن

ئه ر ریشـــه ی ناکــــه س،به ر ئاری وه به ر         بشوریش وه ئاو،سه رچه شمه ی که و سـه ر

وه (ماء طهور)،جــوی شــــیـــر و شه کـــه ر           بمــــــالی تالــــیش،نمــه شــــو لــــه وه ر

نه گه رمی له یه خ،نـــه ســه ردی ئـــاته ش       نه که س له ناکه س،نه سوون وه بوی خوه ش

نه ویه ن نمه بــو،هیچ کــــه س نه دیده ن             ناکه سان وه که س،که رده ن به عیـــــده ن

ئه حمه د! عومر ویت،سه رف که سان که ر           دی به س په ی ناکه س،ویت هه راسان که ر

 

 

فعالیت های گروه چرۆ در راستای احیاء محیط زیست کوهستانهای روانسر

1391 / 10 /25

 

فعالیت های گروه چرۆ در راستای احیاء محیط زیست کوهستانهای روانسر

1391 / 10 / 29

 

 

آموزنده و جالب           بسم الله الرحمن الرحیم          آموزنده و جالب

مقاله ارسالی از برادر عزیزم آقای عباس میرزایی

مقاله عباس میرزایی

بلوط

با سلام و عرض ادب خدمت دوستداران منابع طبیعی و همه کسانی که در راستای احیای این نعمت خدادادی فعالیت و تلاش می کنند.

اینجانب عباس میرزایی همیار منابع طبیعی منطقه اورامانات ساکن شهرستان روانسر

عریضه ای از درخت بلوط کهنسال ، خطاب به انسان را بازگو می نمایم.

نسیم چند خوشه گندم را به زلف خود بست ، بر زمین غلطی خورد و برخاست ،غنچه ای را بوسید ،کودکانه کمی رقصید ، در صفحه ی چند چشمه سار ،یادگاری های تازه ای نوشت ، و سپی (صبح) برخاست، مثل همیشه بر دهقانها وزید. هۆسمان(عثمان) مثل همیشه همین که خنکای نسیم را بر خود احساس می کرد حس عاشقانگیش گل کرد ، و سیاچمانه ای سر داد ،نسیم همه کاری کرد تا بلوط حرفی ، سخنی یا چیزی بگوید ، اما بلوط چیزی نمی گفت ، بلوط غمگین بود.مدتی در سکوت گذشت سپس ، نسیم پرسید : هان چه شده ؟نکند از من رنجیده ای؟ بلوط که از آن همه بغض خسته شده بود آهی کشید و گفت : از تو نه ،که از آدمیان خسته ام و بعد شروع کرد به به درد دل.

در غروب دیروز آدمیان به سایه سار من آمدند ، آتشی روشن کردند ،شعله های آتش ،بسیاری از برگها و جوانه های مرا جوانمرگ کرد. بسیار گریستم ، اما آنان سخنانی گفتند  که با شنیدنش مرگ جوانه هایم را فراموش کردم و از دیروز بر خود می لرزم ، زیرا آنها قرار گذاشتند از چوب پشت بازوان و پنجه هایم برای تبرهایشان دسته بسازند و پس از آن بیایند و خون همه درختان این کوهستان را بریزند. از دیروز به دنبال شعله ای هستم تا تمام هستی خود را در آن بسوزانم، یا گردبادی که وجودم را در خود بکشد. آه و صد افسوس. بریده باد دست آدمیان که قدر نشناسانند ، تمام هستی حکایت لطف ما به نسل آدمیان است . آنگاه که آدمیان تها و خسته و بی یار و یاور ، پای در این جهان هستی گذاشتند ، ما خیل درختان یاری گرشان بودیم . بازوان ما نیزه های رزم آنها با دیو و اهریمن بود . شانه های ما درب غارهایشان بود. برگهاهی ما جامه هایشان بود ، میوه های ما رونق رنگ و رویشان بود ، ریشه های ما،شاخه های ما ، سرمایه ی هستیشان بود . بعد ما خانه و کاسه و ظروف سفره هایشان شدیم ، بعدها هم نردبان و قایق و مَرکَبِ سیر و سفرشان گشتیم . اما دریغ و درد اکنون که از آن گردنه های پر سختی به آرامش و امنیت رسیده اند برای کارهای پوچ و واهی ما را به تبر مرگ می سپارند. بلوط پشت سر هم از درد و غم می گفت و ترانه سیا چمانه همچنان به گوش می رسید. نسیم غم زده و پریشان خود را به هۆسمان(عثمان) رساند و او نیز به پیشنهاد نسیم ترانه مرگ صیاد و نابودی چوب برها را خواند. بلوط پیر با حیرت به ترانه گوش می داد.

این بار بلوط مثل همیشه نبود او پریشان بود و می دانست که عمرش بر بلندای این تپه رو به زوال است ، و غمگینانه با خود می گفت :آه ای کاش خدا کاری می کرد ، یا دستی از جایی یاری گر بود.

و همچنان *هۆسمان (عثمان) همچنان ترانه مرگ صیاد و چوب برها را می خواند و بلوط همچنان منتظر دستان یاری گری بود.

با تقدیم احترامات به دوستداران طبیعت

     عباس میرزایی            

09189961326            

ادامه مطلب |  

فعالیت های گروه چرۆ در راستای احیاء محیط زیست کوهستانهای روانسر

1391 / 10 / 12

 

فعالیت های گروه چرۆ در راستای احیاء محیط زیست کوهستانهای روانسر

1391 / 10 / 08

 

 

توجه                                   رفع شبهات                                     توجه

آیا زمان دقیق قیامت معلوم است؟


بر طبق قرآن و سخنان پیامبر(ص) زمان دقیق قیامت را فقط خداوند متعال که داننده علم غیب است می داند و اگر کسی ادعا کند که زمان قیامت را می داند دچار شرک شده است چون فقط الله داننده ی آشکار و نهان است و علم  غیب فقط و فقط  مختص خداوند می باشد

مخفی ماندن تاریخ قیامت حتی بر شخص پیامبر اسلام (صلی الله علیه وآله) به خاطر آن است که خداوند می خواهد مردم یک نوع آزادی عمل توأم با حالت آماده باش دائمی داشته باشند، چرا که اگر تاریخ قیامت تعیین می شد، هرگاه زمانش دور بود همه در غفلت و غرور و بی خبری فرو می رفتند، و هر گاه زمانش نزدیک بود ممکن بود آزادی عمل را از دست بدهند و اعمالشان جنبه اضطراری پیدا کند، و در هر دو صورت هدفهای تربیتی انسان عقیم می ماند، به همین دلیل تاریخ قیامت از همه مکتوم است

زمان وقوع رستاخیز را فقط خدا می داند

پس به دروغها و اراجیفی که این روزها گفته می شود گوش ندهید و به جای آن گامی برای تذهیب نفس بردارید و هر لحظه مراقب اعمالتان باشید،محبتی بنمایید (نسبت به برادران و خواهرانتان)، نگاهی دلسوزانه بکنید( به یتیمان و نیازمندان)،بی محبتی بنمایید(نسبت به خطای برادران و خواهرانتان تا بیدار شوند)،ترحمی بنمایید(به کودکان و پیران و تهی دستان )،ببخشید(کسی را که در حق شما ظلم یا بدی کرده)،سخنی بگویید(که یاد خدا را در دل زنده کند)و....

که اینها حداقل کارهایی هستند که هر فرد مسلمان هر چند ناتوان باشد می تواند آنها را انجام دهد و زیربنا و پایه های اصلی ایمان واقعی به الله در دل می باشند.

اللّهم اهدِنا فيمَن هَديْت

خداوندا ما را هدایت کن در جمع کسانی که هدایتشان کردی

 

سایز عکسها کوچک شده است برای مشاهده عکس در اندازه واقعی و ذخیره آن روی عکس مورد نظر کلیک کنید

نظر یادتون نره

 

عکــســـــهـــــــایی از بـــــــــهترین منـــــــــاظــــــــر و طـبــیــعـت روانــسـر

سایز عکسها کوچک شده است برای مشاهده عکسها در  اندازه

 واقعی و ذخیره

آنها ،روی عکس مورد نظر کلیک نمایید

نمایی از زمین های روانسر از ارتفاعات شاهو  

بازی بچه های روستا                 

  

غاری در کوه یه له ور که به گفته پیران و گذشتگان

لانه خرس بوده است

  

 

 

  

پل زیبای سنگی در کوه یه له ور معروف          

 به فه قی ویس                      

 

 

نمای غربی شهرستان روانسر               

   

سراب جاوری

 

 

 

 

 

 

جدید

عکسهایی زیبا از رنگین کمان تشکیل شده بر فراز آسمان روانسر . 21 آذر 1391

برای مشاهده عکس در اندازا واقعی روی آن کلیک نمایید

 

 

کلیپ یک دانلود

 

کلیپ هایی از بچه های رزم آوران روانسر

 جهت دانلود هر یک از کلیپ ها روی دانلود download  کلیک نمایید

 

کلیپ 1 :اجرای حرکت نیم واروهای پی درپی دانلود download

کلیپ 2 :اجرای حرکت وارو  با جهشی عالی دانلود download

کلیپ 3 : اجرای حرکت وارو و نیم وارو با هم  دانلود download

 

 

 

 

به نام خالق هستی

ســــه‌ڵـــوات و ســـه‌لام ((رب الـعــالمــین))

                             نازڵ  بۆ  له سه‌ر ((موحه‌ممه‌د ئه‌مین))(ص)

 

تصاویر غاری در شهرستان روانسر در کوه «یه‌ڵه‌ور»که دهانه آن به شکل یک فلش است ،تا عمق 12 متری این غار را می توان به طور ایستاده طی کرد اما به دلیل ریزش سنگ و خاک ناشی از حفاری های غیرمجاز از این عمق به بعد را باید در حالت نشسته طی کرد،و در ادامه به جایی می رسد که دهانه غار کوچک شده و به یک سراشیبی میرسد که باید با استفاده از وسایل غار نوردی پایین رفت.

این غار در گذشته محل زندگی انسان بوده است در داخل غار نیز چیزهای دیدنی فراوانی از جمله مجسمه سنگی و حفره های استوانه ای و جانوران قرار دارند که تصویر همه رو در زیر براتون گذاشتم.امیدوارم که خوشتون بیاد.

لطفا اگر کسی اسم گونه های سنگی و آثار داخل غار رو میدونه در بخش نظرات بهم بگه تا اضافه کنم

سایز تمامی عکسها کوچک شده است برای مشاهده عکس در اندازه واقعی و ذخیره آن روی عکس مورد نظر کلیک کنید

 

 

حفره های ایجاد شده در کف غار که احتمالا توسط قطرات آب به وجودآمده است

 


 


 

 

 

چشمه داخل غار که تا اواسط تابستان آب دارد

سقف غار(پیشنهاد می کنم روی تصویر کلیک کنید و تصویر رو در اندازه واقعی ببینید)

 

عکسی از خودم

مجسمه های سنگی و نمادهای داخل غار

 

 

حیوانات داخل غار

سوراخ انتهایی غار، به تالار دوم غار که بسیار بزرگ است میرود ولی به دلیل صعب العبور بودن و نیاز به وسایل غارنوردی نتوانستیم از آن رد شویم

نظر یادتون نره

 

به نقل از گذشتگان و به گفته پیران این مکان مزار خواهر اویس

(ویس القرن) از تابعین پیامبر اکرم (ص) می باشد که در تپه های روستای صادق آباد روانسر قرار دارد

برای مشاهده عکس در اندازه واقعی روی آن کلیک نمایید

مزار خواهر اویس (ویس القرن) صحابه پیامر (ص)

مزار خواهر اویس (ویس القرن) صحابه پیامر (ص)

نظر یادتون نره

 
صفحه قبل 1 صفحه بعد